måndag 1 mars 2010

Magi

På senare tid har jag fått en del frågor om vad för magi jag sysslar med, så jag tänkte ta och berätta det här.
Den väg jag har valt att gå är nattens väg och med den ljuset och andarnas väg. Det vill säga jag utövar nocturnal magic, light magic och spirit magic, men andemagi och ljusmagi kommer rätt naturligt inom noctural magi. Och när jag menar ljus så menar jag inte solen och starka lampor och liknande utan det mjuka ljuset från måne, stjärnor och vaxljus. Visst jag kan använda mig utan eldmagi, jag kan använda mig av alla elementen, men det är nattens magi jag har valt att ta som min väg.
När det gäller andar så har jag alltid haft den gåvan och det är inget jag har valt, och visst ibland beklagar jag mig över den men jag skulle nog ha rätt tråkigt utan den med.
Så, nu vet ni lite om det, det är bara att fråga om ni vill veta mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar