söndag 20 december 2009

En hemsk varelse?

Är jag en hemsk varelse? De flesta skulle nog säg nej nu på en gång, men vänta tills ni läst färdigt.
Jag hjälper gärna folk, av olika skäl. Det ena är såklart för att jag vill att de ska vara glada och må bra, men varför vill jag det, jo delvis för jag vet hur jobbigt det är att må dåligt men även för att när andra mår dåligt smittar det av sig på mig.
Skäl nummer två till att jag hjälper folk är för att känna mig behövd, det är ett sätt för mig att försöka känna mig värdefull.
Skäl nummer tre är för att jag ska kunna kräva att nån uppmärksammar mig när jag behöver uppmärksamhet, vilket är typ jämnt.
Men dessa skäl är ju inte bra, men jag kan inte riktigt rå för det. Jag försöker göra sakerna bara för andras skull och försöka känna sympati, men egentligen gör jag allt för min skull och för att jag ska må bättre.
Gör inte det mig till en hemsk varelse?

1 kommentar:

  1. Hejsan på dig din lilla mysko varelse. Jag tror att vi alla i grunden är självupptagna med att må så bra som möjligt. Kolla in min site om du vill ha nåt på dig, så du kan vara lite mer lycklig i alla fall. Ditt himla pucko, gör allt för din egen skull, det vinner vi alla på i längden, så länge du har någon att ty dig till. Hej svejs

    SvaraRadera