måndag 23 november 2009

En hemsk människa

Har just läst en del i en bok för anhöriga om borderlinepersoner och allt jag läst hittills stämmer perfekt. Det är inga bra saker direkt och jag ser nu klart det jag oftast är omedveten om att jag gör, manipulerar, sätter orimliga krav, gör allt för att bli sedd. Jag är verkligen en hemsk hemsk människa för trots denna upptäckt så skriver jag i min blogg om det så att folk kan se det och säkert säga att jag inte är hemsk ocs, och det är vad jag vill höra... men jag vet ju att jag är det.
Jag har alltid sagt till mig själv att jag hjälper folk enbart för att bara hjälpa de, men det är inte sant, jag hjälper folk till största delen för att jag vill känna mig kompitent, viktig, behövd och bra. Jag är verkligen hemsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar